Co to jest Timbre?

Ta nieuchwytna koncepcja zdezorientowała wielu entuzjastów audio na przestrzeni lat. Timbre nie jest czymś, co można odkryć na papierze i nie ma specyfikacji ani wykresu, który by go opisywał. Po pierwsze, samo słowo jest trochę zagadką - "timbre" wymawia się TAM-ber. Tak więc od razu widać, że jest to błyskawiczne nieporozumienie. Timbre jest często opisywany jako "kolor tonu", który jest dość niejasnym, ale dokładnym synonimem. Doskonałym przykładem wariacji barwy byłoby granie na różnych instrumentach nuty "średniego C". Dokładnie ta sama nuta na fortepianie i skrzypcach będzie brzmiała zupełnie inaczej. Dlatego tak ważna jest orkiestracja, ponieważ jest to sztuka łączenia wszystkich tych barw w celu stworzenia niepowtarzalnych faktur dźwiękowych. Ale nawet w obrębie tego samego instrumentu mogą występować różnice brzmieniowe. Spróbuj zaśpiewać nutę, a następnie śpiewaj tę samą nutę trzymając ją za nos. To jest różnica barwy!

Timbre In Speakers

Po zastosowaniu do głośników, barwa staje się nieco bardziej subtelna, ale wciąż bardzo ważna. Podczas gdy celem instrumentu jest produkcja dźwięku, celem głośnika jest reprodukcja dźwięku. Dokładne oddanie oryginalnego źródła dźwięku w sposób jak najbardziej zgodny z prawdą jest zmorą inżyniera głośników. Mimo, że cała kompozycja głośnika wpływa na jego barwę dźwięku, prawdopodobnie największym wkładem są materiały, z których wykonano przetworniki i sieć zwrotnic.

Głośnik wysokotonowy jest prawdopodobnie najłatwiejszy do zauważenia z powodu naszej wrażliwości na wyższe częstotliwości. Istnieje niezliczona ilość substancji, z których można zrobić głośnik wysokotonowy - jedwab, aluminium, tytan, beryl, papier i wiele innych materiałów. Każdy z nich ma swój własny dźwięk, z zaletami i wadami. Zwrotnica jest tak skonfigurowana, aby wykorzystać dobre właściwości materiału i wytłumić nieprzyjemne dźwięki poprzez filtrowanie.

Czy All Of My Speakers Need to Match?

Ludzie często mówią o tym, jak ważne jest, aby przynajmniej trzy przednie głośniki miały dopasowany timbrech, jeśli nie cały system. Dzieje się tak dlatego, że kiedy dźwięk porusza się po scenie dźwiękowej, chcesz, aby połączenie między głośnikami było jak najbardziej płynne. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest użycie głośników z tej samej "rodziny". Używają one tego samego materiału, z którego wykonano membranę głośnika wysokotonowego, niskotonowego i mają dopasowaną zwrotnicę. Teoretycznie, idealny system będzie miał identyczne głośniki w każdej pozycji. Jednak w dzisiejszym świecie kina domowego nie jest to konieczne. Większość systemów składa się z kolekcji specjalistycznych komponentów, które są dopasowane dźwiękowo. Rola każdego z głośników stała się w tym celu bardziej skupiona i dostrojona. Na przykład kanał centralny przeszedł największą ewolucję. To, co kiedyś było półką z boku, urosło do rangi bardziej dojrzałej i złożonej konstrukcji, jak na przykład Verus II Grand Center. Specjalnie zaprojektowany głośnik, Grand Center wykorzystuje pionową matrycę orientacyjną i zwrotnicę 3-drożną jako główne centrum dźwięku dla kina domowego. Nawet jeśli konstrukcja jest radykalnie inna, doskonale komponuje się z Grand Tower lub Grand Bookshelf w tej rodzinie.

Niedopasowanie głośników może spowodować, że jeden z nich będzie się wyróżniał, co sprawi, że dźwięk będzie się przemieszczał z jednego głośnika do drugiego, a nie będzie brzmiał jak ciągły ruch wokół ciebie. Może to wyciągnąć Cię z tego wciągającego doświadczenia, w którym widzisz swoje głośniki, a nie akcję.

Co z Timbre In Subwoofers?

Zanim dotrzesz do dolnej części naszego zakresu słyszalności, barwa głosu odgrywa coraz mniejszą rolę. Ze wszystkich głośników w Twoim systemie, jest to najmniej ważne, jeśli chodzi o dopasowanie barwy dźwięku. Możesz używać praktycznie każdego subwoofera z każdym systemem głośnikowym (o ile jest dobry!) bez obawy o barwę dźwięku. Po prostu upewnij się, że gra on nisko, dokładnie i sprawia, że włosy z tyłu twojej szyi stoją w górę!

Zostaw odpowiedź